E-mail Marketing
Beginnende bedrijven onderschatten vaak het belang van E-mail marketing terwijl dit erg jammer is! Gerichte e-mails kunnen jouw rendement direct verbeteren! Via Email marketing bereik je je klanten op een persoonlijke manier, zij ontvangen jouw aanbiedingen namelijk in hun eigen inbox.
Een aantal voordelen van een goede e-mail marketing strategie;
• Online marketing kanaal welke het best converterend is
• Een groot deel (90%) van de Nederlandse bevolking (vanaf 14 jaar oud) maakt gebruik van e-mail
• Emails welke persoonlijk worden aangeschreven beschouwt men over het algemeen als positief en relevant
• Door middel van E-mail marketing trek je meer bezoekers naar je website
• Je kan meer leads en conversie realiseren
Over het algemeen maken veel bedrijven al gebruik van de e-mail om met klanten in contact te komen, maar wat men vaak niet heeft is een goede strategie. Het versturen van e-mails zonder een echt plan werkt niet; het sleutelwoord is hier dan ook relevantie. Bij het ontwikkelen van een goede E-mail marketing strategie zijn er een aantal punten die je in overweging moet nemen;
• Je doelgroep, uit wie bestaat deze?
• Wat is precies je doel en wat wil je bereiken met E-mail Marketing?
• Mail je alleen B2C klanten?
• Stuur je ook B2B mailtjes?
Ook is het erg belangrijk om te zorgen voor goede inhoudelijke mails; denk hierbij aan pakkende teksten, foto’s, links die klikbaar zijn of buttons. Ook is het erg belangrijk om in je achterhoofd te houden dat jouw e-mail marketing voldoet aan de laatste wetgeving op het gebied van privacy en telecom. Veel om in overweging te nemen dus! Independent Media helpt u met een goede strategie